فرهیختگان گرانمایه،

انتشارات* قناری دریایی به نکوداشت همرهی شما والاگهران، پاسداشت زبان* و ادب پارسی، و گسترش فرهنگ کتابخوانی (~ نسک‌خوانی) الگوهای کاهش بهای (تخفیفی) گوناگونی را در نگر (نظر) گرفته است. این الگوها در بر دارندهء کاهش بها ویژهء خریدهای گروهی، کاهش بهای روزشمار برای پیش‌خریدها، شناسه‌برگ‌ها (کوپن‌ها) برای خریداران ویژه، و پیشکش‌های (هدایای) فرهنگی برای خریدهای ویژه می‌باشد.

زند (شرح) الگوها:

۱) کاهش بهای ویژهء خریدهای گروهی

در هر بار خرید، چنانچه سفارش (~ سپارش) شما دربرگیرندهء بیش از یک نسک (کتاب) با سرنام‌های (عناوین) همگون یا ناهمگون باشد، بهای سفارش شما با الگوی زیر کاهیده خواهد شد:

شماره شمارگان (تعداد) تراز کاهشی (میزان تخفیف)
۱ یک نسک (جلد کتاب) ندارد
۲ دو نسک ۵۰۰۰۰ ریال
۳ سه نسک ۱۱۰۰۰۰ ریال
۴ چهار نسک ۱۸۰۰۰۰ ریال
۵ پنج نسک ۲۶۰۰۰۰ ریال
۶ شش نسک ۳۵۰۰۰۰ ریال
۷ هفت نسک ۴۵۰۰۰۰ ریال
۸ هشت نسک ۵۶۰۰۰۰ ریال
۹ ۹ تا ۲۰ نسک ۱۵ ٪
۱۰ ۲۱ تا ۱۰۰ نسک ۱۷ تا ۱۸ ٪
۱۱ بیش از ۱۰۰ نسک گفتگو با سرپرست فروش

زیربند (تبصره) ۱: پایهء نمایاندن (ملاک تعیین) تراز کاهشی، تنها و تنها شمارگان (تعداد) دفاتر سفارش داده شده در این خرید خواهد بود، و خریدهایی که پیشتر پرداخت گردیده‌اند در نگر آورده نخواهد گشت.

زیربند ۲: خریدار در گزینش نسک آزاد بوده و نسک خریداری شده می‌تواند همسان یا ناهمسان باشد.

زیربند ۳: سامانه تا گاهی دیگر، برای پذیرش سفارشات بالاتر از سد نسک (صد جلد) ناکارا می‌باشد. چنین سفارشاتی تنها و تنها از راه گفتگوی تلفنی با سرپرست بنگاه فروش و واسپاری به شمارهء ۳۱۰۵-۰۳۱ دریافت می‌گردد. شایان گفتن است که در چنین خریدهایی دفترینه کردن (ثبت) سفارش، و نمایاندن  (تعیین) تراز کاهشی، زمان و روش فرستادن سفارش بر پایهء پیمان دو سویه خواهد بود و پیش از پرداخت همهء بها شدنی نخواهد گشت.

۲) الگوی کاهشی ویژهء پیش‌خرید

از آنجا که کوشش نشر قناری دریایی بر آفرینش‌های ارزنده و برجسته است و با در نگر آوردن آنکه فرآیند ساخت و آراسته‌سازی نسک پاکیزه ۱۵ تا ۹۰ روز زمان برده و نیازمند باریک‌بینی بسیار است، سامانهء فروشگاهی انتشارات قناری دریایی راهکاری را در نگر آورده است تا پس از پایان دارایی (موجودی) انبار نیز دوستدارن فرهنگ و ادب توانا به پیش‌خرید نسکِ زیرچاپ باشند. این روش فروش، خریداران را از بررسی و پیگیری پی در پی فراهمی (موجودی) دفتر در سامانهء فروشگاهی بی‌نیاز می‌سازد و نشر قناری دریایی را نیز در برنامه‌ریزی درست برای چاپ بسندهء دفترها یاری می‌رساند. نکته دیگر آن که با در نگریستن در یکتایی سامانه و روش فراهم‌سازی نسک برای کسان (اشخاص)، کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها، و با در نگر آوردن سفارشات پرشمارهء کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها شاید در برخی سررسیدها دارایی انبار در همان ساعات* نخست فروش به پایان رسد. از این رو، پیش‌خرید روشی هوشمندانه برای دستیابی سد در سدی (صد در صدی، قطعی) به دفتر دلخواه در نزدیک‌ترین سررسید است. این روش، خریدار را در فهرست (~پهرست) دریافت دفتر در نخستین سررسید پیش‌رو می‌نهد و گذشته از تراز و زمان سررسید سفارشات دیگر خریداران، خریدار با کمترین دیرکرد سفارش خود را در سررسیدی که برگزیده است دریافت خواهد نمود.

زیربند ۱: الگوی کاهش بها در این روش فروش، روزشمار می‌باشد و گاه به گاه دگرگون خواهد گشت. برای نمونه، هرگاه تراز کاهشی روزشمار ۰.۵% باشد، پیش‌خرید نسکی با سررسید ۳۰ روزه ۱۵% کاهش بها به همراه خواهد داشت.

زیربند ۲: کاهش بهای ویژهء پیش‎‌خریدها افزون بر کاهش‌ بهای خریدهای گروهی در نگر گرفته خواهد شد؛ برای نمونه در نمونهء بالا، چنانچه ۹ نسک با سرنام‌های همگون یا ناهمگون و سررسید ۳۰ روزه پیش‌خرید گردد، ۱۵% برای پیش‌خرید و ۱۵% نیز برای خرید گروهی از بهای سفارش کاسته خواهد گشت و روی هم رفته با دریافت ۳۰% کاهش بها، خریدار خریدی بسیار سودمند خواهد داشت.

زیربند ۳: سررسید واسپاری نمی‌تواند با سررسید گفته شدهء انتشارات دگرگون باشد.

سامانه، هوشمندانه سررسیدهایی که دارایی آن فروخته یا پیش‌فروش گردیده باشد را خاموش می‌سازد.

زیربند ۴: خریدار باید زمان واسپاری سفارش را بررسی نموده و درستی ‌پیش‌خرید خود را گواهی نماید. هر گونه کوتاهی در این باره، تنها و تنها بر دوش خریدار خواهد بود و انتشارات در نخستین سررسیدی که همه بندهای سفارش فراهم گردد، سفارش را یکجا به خریدار خواهد فرستاد. برای نمونه در یک خرید هفت نسکی که پنج تای آن در انبار هست و دو تای آن نیست (یکی با سررسید ۵ روزه و دیگری با سررسید ۱۵ روزه)، زمان واسپاری سفارش همان سررسید دورتر (۱۵ روز پس از خرید) خواهد بود.

زیربند ۵: جداسازی بندهای فراهم و نافراهم (اقلام موجود و ناموجود{زیرچاپ}) از یکدیگر راهکاری هوشمندانه است که خریدار می‌تواند در پیش گیرد. در این روش، چنانچه خریدار سفارش خود را به دو سفارش جداگانه؛ یکی برای بندهای فراهم و دیگری برای بندهای زیرچاپ بخش نماید، سفارش نخست دو روز کاری پس از خرید، و سفارشِ زیرچاپ در سررسید پیمان شده واسپاری خواهد گردید.

نکته شایان گفتن آن است که با نگاه بر اینکه انتشارات قناری دریایی هیچ گونه دستکاری یا سود و زیانی از ترازهای (تعرفه‌های) پستی* شرکت ملی پست* ندارد، خریدار برای هر بار واسپاری سفارش باید  بهای پستی را به شرکت ملی پست پرداخت نماید. گزیدن دو سفارش جداگانه در کنار دریافت زودتر سفارش، خریدار را وادار به پرداخت بهای پستی جداگانه برای هر بار واسپاری می‌نماید. با این همه، بهای پستی بر پایهء سنگینی و دوری درگاه دریافت (مقصد) است و بخش کردن سفارش به دو بستهء جداگانه سنگینی آن را میان دو بسته‌ بخش کرده و از دوبرابر شدن بها جلوگیری خواهد نمود. به هر روی، پیشنهاد انتشارات قناری دریایی این است که نسک فراهم را در سفارش جداگانه‌ای از پیش‌خریدها سفارش نمایید و با دریافت زودتر آنها، از خوانششان بهره‌مند گردید. همچنین با سفارش هرچه زودتر بندهای پیش‌خریدی، دستیابی خود به نسک دلخواه در نخستین سررسید در پیش را سد در سدی نمایید.

زیربند ۶: در پیش‌فروش، تنها روزهای کاری شمرده خواهد شد. روزهای درخانه‌مانی (قرنطینه)، آسودروزهای همگانی (تعطیلات رسمی) و رخدادهای پیش‌بینی نشده می‌تواند زمان و فرآیند واسپاری را دگرگون سازد.

۳) شناسه‌برگ‌ها

انتشارت قناری دریایی برای هم‌اندیشان و همرهان همیشگی خود، نخبگان و سرآمدان (گواهی شده در بنیادها و نهادهای شناخته شده در زمینه‌های پژوهشی، دانشی، فرهنگی، آئینی، هنری و ورزشی در گسترهء میهنی و جهانی)، هنرمندان، هنروران و فرهنگ‌بانان (سرایندگان، نویسندگان، زبان‌شناسان، ویراستاران و روزنامه‌نگاران)، خنیاگران و خوانندگان (گواهی شده یا دارای پیشینهء آموزشگاهی سازمند)، اساتید دانشگاهی و آموزگاران آموزشی‌ـ‌پرورشی، دانشجویان و دانش‌آموختگان ایرانی باشنده و کوچنده (مقیم و غیر مقیم)، خدمت‌رسانان کارهای ویژه، و شهروندان برخی شهرها و روستاها در روزهای درخور شناسه‌برگ‌های خرید فراهم خواهد ساخت. تراز کاهشی این شناسه‌برگ‌ها به فراخور زمان و کسان از ۵% تا ۳۰% می‌باشد.

زیربند ۱: در هنگام بهره‌مندی از شناسه‌برگ‌ها، دیگر روش‌های کاهش بها می‌تواند همچنان پابرجا باشد. برای نمونه در پیش‌خرید ۹ نسک با سررسید ۳۰ روزه، چنانچه شناسه‌برگ‌های ۲۰ درسدی (درصدی) داشته باشید، روی هم رفته تا ۵۰ درسد از بهای پرداختی شما کاسته خواهد شد.

زیربند ۲: شناسه‌برگ‌‌ها می‌تواند تنها ویژهء برخی دفترها باشد و یا همه را پوشش دهد.

زیربند ۳: در هر سفارش تنها یک شناسه‌برگ‌ می‌تواند به کار برده شود.

زیربند ۴: شناسه‌برگ‌ها یک‌باره (یک بار مصرف) بوده و پس از نخستین بکارگیری دیگر کارا نخواهند بود.

زیربند ۵: فراخوان واگذاری شناسه‌برگ‌ها در خبرنامه و درگاه‌های الکترونیک* انتشارات آگاهی‌بخشی می‌گردد. از این رو خواهشمند است از فرسادن کارنامه‌های کاری در بازه‌های زمانی دیگر خودداری فرمایید.

۴) پیشکش‌های فرهنگی

انتشارات قناری دریایی برای خریدها و روزهای ویژه پیشکش‌هایی را فراهم آورده است که در خبرنامه و دیگر درگاه‌ها به آگاهی شما سروران پاکیزه‌خو خواهد رسید. پیشکش نمودن یکی از پرفروش‌ترین نسک به خریداران یک نسک یا بستهء ویژه، پیشکش نمودن نسک به خریدهای بالاتر از کمینهء خرید، و پیشکش نمودن نسک به رستهء ویژه‌ای از خریداران در روزهای ویژه از آن دست کارها خواهد بود.

افزون بر این، شما سروران گرامی همواره می‌توانید با خرید بسته‌های چندگانه خریدی سودمند داشته باشید.

 

خرید خوشی داشته باشید.

 

پانویس: به پاسداشت زبان کهنمان این نویسه ”پارسی‌نویسی“ شده است ولی برگردان ”فارسی“ آن همچنان در برگ ویژهء هر نسک در دسترس خواهد بود.

*هرچند واژگان پارسی نیستند، آگاهانه به کار برده شده‌اند.

 

 

به همرهی شما فرهیختگان می‌بالیم و برایتان روزگارانی خوش آرزو می‌نماییم.

انتشارات قناری دریایی